BOEIENDE AVONDEN in het Chaj Centrum

Georganiseerd door Ivriet Bibliotheek Den Haag

Moord na 27 jaar bewezen!
The Miriam Sharon Murder Case
Op zondag 21 januari vertellen Leo Simais, coördinator van de coldcase-eenheid Den Haag en Bernard Rosental, oppercommandant van Israëlische politie hoe een moord na bijna 30 jaar opgelost is. Aanvang 20.00 uur, Chaj. Spaarwaterstraat 200 in Den Haag

Aanmelden: ilanals@planet.nl   ______________________________________________________________________

“Opdat zij niet vergeten worden”

Daags na de Internationale Herdenkingsdag voor de Holocaust zal op het Rabbijn Maarsenplein een monument onthuld worden ter nagedachtenis van de circa 12.000 weggevoerde Haagse Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. De Stichting Joods Monument Den Haag heeft hiertoe enkele jaren geleden het initiatief genomen. Het gemeentebestuur van Den Haag heeft dit idee direct ondersteund, net als diverse Haagse fondsen en particulieren. In nauwe samenwerking met kunstenaar Anat Ratzabi is het monument vervolgens gerealiseerd in het hart van de voormalige Joodse wijk van Den Haag.

Het college van burgemeester en wethouders van Den Haag en het bestuur van de Stichting Joods Monument Den Haag hebben het genoegen u uit te nodigen voor de onthullingsbijeenkomst op zondag 28 januari 2018.

14.00-15.30

Programma in het Atrium van het Stadhuis
15.35 uur-15.50
Wandeling naar het Rabbijn Maarsenplein
Onthulling van het monument door o.m. burgemeester Pauline Krikke.
U wordt verzocht vóór 23 januari via protocol@denhaag.nl te laten weten of u hierbij aanwezig kunt zijn en zo ja, met hoeveel personen.

BOEIENDE AVONDEN in het Chaj Centrum